Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av varor som ej är använda. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 30 dagar, vi har dock för avsikt att det ska ske snabbare än så. Som kund betalar du själv returfrakt (för närvarande 100 kr), och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Outlösta paket debiteras med 200 SEK för att täcka frakt och expedieringskostnader.
Om du ångrar ditt köp måste du alltid lösa ut det för att sedan returnera det.
Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten enligt distans och hemförsäljningslagen.

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här:  Konsumentverket om reklamationer

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter och misstag angående priser och produkter på vår hemsida. Vår intention är dock att den alltid ska vara aktuell och uppdaterad. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eller leveransfördröjning i samband med större kampanjer och högtider. Vi ser alltid till att kommunicera med våra kunder om detta uppstår.
Vi reserverar oss för prisförändringar och sortiments/produktsförändringar som bestäms av leverantören.
Vi reserverar oss för eventuella färgskillnader på produkterna då viss färgåtergivning via mobil/dator inte visas korrekt på grund av inställningarna i bildskärm.

Kontakta oss gärna för mer information.