Returer & Reklamationer

 

Vi vill att våra kunder ska vara 100% nöjda! Vi är måna om att hålla en superservice och vi månar om våra kunder främst.
Ta gärna kontakt med oss så hjälper vi er direkt om ni har några funderingar!

Vill ni av någon anledning returnera en vara så skicka ett mail till retur@myk-bags.se alternativt använd er av formuläret här på sidan: Skriv ordernummer och vad ni vill returnera. Skriv kort om anledningen till returen.

Vi tar ej emot reklamationer på grund av märken eller rispor i skinnet. Skinn är ett naturmaterial, märken och variationer i skinnet är en naturlig del av läder och skinnprodukter. Läs mer om skinnet och skötsel HÄR.

Gäller det en reklamation för att det finns ett produktionsfel på väskan så ange detta. Du kommer då att bli ombedd att skicka in bildbevis över felet där det tydligt framgår vad som är fel. För att kunna göra en retur måste ni maila oss senast 14 dagar efter ni har mottagit varan. Därefter har ni 14 dagar på att returnera varan. Vid en delretur, om ni inte returnerar hela ordern utan delar av den så kommer vi inte att betala tillbaka fraktavgiften.

Vi försöker svara inom 24 timmar på alla returmail. Har ni inte fått ett svar inom 48 h (två arbetsdagar) så skicka ett nytt mail.

Alla produkter ska återsändas i väsentligt oförändrat skick med alla originaletiketter kvar. Om vi får tillbaka en produkt som är använd eller förändrats på något vis kommer vi att dra av en avgift för detta. Vill ni få återbetalt fullt belopp mot vad ni har betalat för väskan måste väskan vara oanvänd och returneras med alla etiketter kvar. Efter att vi har mottagit väskan och kontrollerat den så återbetalar vi väskans värde till dig. Är den använd så beslutar vi om ett värdeminskningsavdrag baserat på vår bedömning av väskans skick. Detta beslut kan ej överklagas.

MyK. Bags står alltid för transportrisken för din beställning till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser som kommer tillbaka till oss i retur. Var noggrann med hur du förpackar dina returer. Vi har ingen möjlighet att ta emot returer som hamnar hos ett ombud utan returen måste skickas direkt till vårt lager. Det kommer bara att förlänga processen vilket betyder att din eventuella återbetalning dröjer. Vi löser EJ ut paket som skickas till oss mot postförskott.

Vid reklamation på grund av felaktig väska med produktionsfel skickar vi ut en ny likadan kostnadsfritt när vi har mottagit din väska alternativt försöker vi i första hand reparera din väska.

När vi har mottagit ert mail så kontaktar vi er och kommer skicka ut en returfraktsedel om vi har godkänt returen/reklamationen, som ni kan enkelt printa ut och fästa på paketet. Sedan lämnar ni in det till närmsta DHL-ombud. När vi har mottagit er retur så krediterar/makulerar vi er Klarna-faktura alternativt sätter tillbaka motsvarande belopp på ert kontokort. Vid en eventuell retur så drar vi av en kostnad på 100 SEK för returfrakten. Vid reklamation av en vara som är trasig eller har andra produktionsfel är det fri returfrakt. 

Har du betalat med faktura hos Klarna är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum. Först när vi har mottagit returen kan vi kreditera fakturan. Detta måste du planera för när du ska returnera väskan.

Vi har enligt lag 30 dagar på oss att betala tillbaka returer/reklamationer men har som målsättning att göra det snabbare än så. Om vi ej godkänner returen på grund av att varan är använd eller förstörd kommer vi kontakta er angående detta snarast.

Har ni några ytterligare funderingar så får ni gärna kontakta oss snarast så hjälper vi er direkt.

RETUR/REKLAMATION

E-post*

Förnamn

Efternamn

Telefon

Ordernummer

Kommentarer